Comunicat de tancament de la llibreria

Benvolguts i benvolgudes,

Des de l’associació cultural La Sirga us comuniquem el tancament de la llibreria que des del 2007 ha estat un dels projectes permanents de l’Ateneu de la Vila de Gràcia La Barraqueta.

La Sirga va néixer el 2007 quan la Barraqueta es trobava al número 34 del carrer Tordera i durant 10 anys ha format part del projecte de l’ateneu al llarg dels diferents espais que aquest ha ocupat a la Vila.

Durant aquesta dècada, la Sirga ha posat a l’abast un ampli ventall d’obres d’assaig d’Història dels Països Catalans i de mica en mica, l’oferta es va anar ampliant fins a disposar de diferents seccions especialitzades en àrees temàtiques com els moviments d’alliberament nacional, la dona i els moviments feministes, Llatino-Amèrica, el pensament crític i la història local de la Vila de Gràcia. A més, la Sirga també ha ofert un ampli catàleg de literatura, literatura infantil i juvenil, poesia i teatre d’autors i autores catalanes i universals. El nostre fons ha arribat a la xifra de 35.000 títols diferents.

En paral·lel, la Sirga ha organitzat desenes de presentacions literàries, seminaris, recitals de poesia, lectures col·lectives i altres activitats en col·laboració amb autores, organitzacions i altres entitats dels moviments socials amb la voluntat de dinamitzar la cultura popular i promoure el pensament crític.

Alhora, hem tingut presència als carrers en dates senyalades com les diferents diades de Sant Jordi amb la tradicional paradeta a les Rambles, els 11 de setembre al Fossar de les Moreres i diferents jornades i diades celebrades a la Vila de Gràcia.

La Sirga, com a projecte col·lectiu, necessita un grup de persones que dediquin una part de la seva militància al correcte funcionament de tot l’entramat. Malauradament no hi ha hagut el relleu necessari perquè el projecte tingui una continuïtat.

Volem aprofitar aquesta ocasió per donar les gràcies a totes les persones que han apostat durant aquests anys per aquest projecte: les autores, les lectores, les assistents als diferents actes… També creiem que és imprescindible reconèixer l’ajuda dels socis i sòcies de l’ateneu, militants i simpatitzants que han col·laborat amb el projecte i han dedicat temps i energia.

La llibreria de la Sirga tanca les portes i, per tant, deixarà d’ocupar l’espai físic a la Barraqueta. Per altra banda, des de l’assemblea de la Sirga decidim mantenir-nos com a Associació Cultural per tal de facilitar a l’Esquerra Independentista el muntatge de paradetes de llibres per a futures diades.

Liquidació

Per últim, us volem anunciar que, per tal de donar una darrera oportunitat als llibres que encara resten a les prestatgeries, des del dilluns 16 d’octubre fins al diumenge 19 de novembre d’aquest any, aplicarem un 50% de descompte per liquidació a tots els llibres exposats. Aquest 50% de descompte s’aplicarà al preu de venda al públic que indica cada llibre.

Moltes gràcies.

Salut, llibres i cultura