La Llibreria Sirga parteix de l’esperit de l’Associació El Noi i el Xic de la Barraqueta concebent la recuperació de la memòria històrica i la cultura com una eina al servei de la transformació social. Així, el seu principal objectiu és el d’apropar la història i el significat de les lluites populars dels Països Catalans i d’arreu al conjunt de la ciutadania.

Perquè “La Sirga”?

A Camí de Sirga, Jesús Moncada, escriptor nascut a Mequinensa i gracienc d’adopció, va fer un recorregut per la història del seu poble negat finalment, per un pantà al 1971. Mort el 13 de juny del 2005, amb el nom de Sirga volem retre-li el nostre particular homenatge ja que entenem la història i la cultura com la mateixa corda: una eina per avançar a contracorrent.

Què hi trobareu?

La Sirga és una llibreria especialitzada en la història del nostre país. No obstant, també hi trobareu llibres de temàtiques relacionades amb l’emancipació personal, la transformació social i l’alliberament nacional.

- Història dels Països Catalans: Hi trobareu els títols de referència per aproximar-se i comprendre la història del nostre país. Hi ha cabuda per tots els esdeveniments que marquen el devenir de les Illes, el País Valencià i el Principat, però també per la historiografia local.

– Pensament Crític: Són una amplia bibliografia d’autors que amb els seus assajos i estudis aporten una visió crítica i propugnen un canvi radical de la societat en que ens trobem immersos.

- Alliberament Nacional: Bibliografia que pretén donar a conèixer les lluites dels moviments d’alliberament nacional.

- Dones i moviment feminista: Llibres de referència per al moviment feminista i de l’emancipació de la dona, així com estudis específics sota una perspectiva de gènere.

- Llatinoamèrica: Llibres que trenquen amb el buit i la distorsió informativa dels grans mitjans de comunicació i que ens apropen la realitat dels processos de transformació que s’estan produint al continent llatinoamericà.

- Ciència i tecnologia: Llibres que ens propugnen una transformació i un “alliberament” del saber en el camp de la tecnologia.

- Literatura Catalana: També hi trobareu els títols més rellevants en la nostra llengua.

2 thoughts on “Què és la Sirga?

  1. Bones

    Tinc uns 20-30 llibres que crec que us podrien interessar per la vostra secció de llibres de 2ª ma. Són d’editorials com txalaparta, base, icaria, proa La Magrana, Alianza i d’altres. Sobre política, història dels PPCC, novel.la, marxisme, etc. Us podrien interessar? Estic disposat a vendre’ls o fer un intercanvi per llibres vostres de 2º ma.
    Jo gestiono la biblioteca de l’Ateneu Octubre i el que surtis del que acordessim aniria per augmentar-ne el fons. En fi, ja direu.

    salut!

    Bernat

  2. Trobo molt interessant l’entrevista de Josep Ganyet per entnedre una mica me9s en que8 consisteix la Web 2.0. La idea que me9s destacaria de Ganyet i amb la que hi estic absolutament d’acord e9s la segfcent: La web va molt me9s enlle0 de la Xarxa, e9s una manera d’entnedre la vida. Ganyet va emfatitzar en que8 la Web 2.0 es mante9 en peu gre0cies als coneixements d’intere8s general que una persona comparteix amb una altra en un moment determinat. D’aquesta manera, es crea una Xarxa social . Crec que te raf3, ja que si una persona difon continguts que no susciten l’intere8s de la gent millor que plegui, perque8 no els comparteix amb els usuaris i, per tant, tampoc podre0 construir relacions socials amb ells. M’agradaria nome9s remarcar tres caracteredstiques que ha de tenir un producte de la Web 2.0: en primer lloc, l’especialitzacif3. Trobo que e9s molt millor abarcar un tema concret i tractar-lo amb profunditat, la qual cosa et permet convertir-te en un expert del tema, en comptes d’abarcar molts temes i tractar-los superficialment (no aconsegueixes dominar totalment cap tema). En segon lloc, la simplicitat. Molta gent creu que la idea d’un producte ha de ser rebuscada per a que8 tingui e8xit, perf2 s’equivoca. Un producte funciona millor com me9s senzilla sigui la idea. En tercer lloc, la filosofia del peer to peer. Antigament es demanava opinif3 al venedor sobre un producte, perf2 este0 clar que aquest sempre intentava conve8ncer al consumidor de que aquell producte era el millor de tots, encara que fos mentira. Actualment el peer to peer (igual a igual) s’este0 consolidant cada vegada me9s. Permet que un usuari demani consell a un altre usuari sobre si ha de comprar o no un producte d’Internet (aquest segon usuari ha comprat o usat el producte i pot emetre un judici just d’ell). Per tant, la visif3 del comprador e9s molt real, fiable i creible que no la del venedor, ja que dire0 els punts forts del producte perf2 tambe9 els defectes.

Comments are closed.